Friday, December 30, 2005

Efter att ha haft boken hos mig i två veckor fick jag äntligen till en provlapp. Mina vantar kommer att stickas i Hifa 2 och jag siktar nu på ca 58 maskor. Garnvalet var enkelt eftersom jag har en del rester efter att ha stickat en hatt och på köpet får jag förhoppningsvis vantar som passar till hatten. Däremot har jag inte bestämt mig för mönster. Troligen vill jag ha frans i kanten och definitivt en eller ett par flätor. Resten behöver lite mer bläddrande och funderande.

Jag lägger in en bild på provlappen på min blogg. Normalt bloggar jag på finska, men knit-along-inläggen får bli på svenska.

// Lea

1 Comments:

Blogger Lea said...

Det blev till slut vante 11a, utan några större ändringar (förutom färger då). Frans och fläta och förhoppningsvis ett rimligt antal maskor för min hand.

6:06 PM  

Post a Comment

<< Home