Sunday, December 04, 2005

Hej Cecilia och alla andra!
Stressa inte, för det finns ingen anledning! Förbered julen, och ta detta med ro. Har du en paus, sticka på en vante eller testa att bara vara...
För vi kommer att hålla på läänge med att sticka vantar. Att vi som dragit igång det hela är mer på G än andra är att vi vill försöka ange tonen lite. Mina vantar är bara övningsvantar och efter nyår så startar jag på mina "riktiga" vantar. Nu testar jag bokens upplägg. Tanken är väl att vi skall inspirera er till fler vantar än ni tänkt från början i de mest underliga färg- och mönsterkombinationer!!! Färgprakten på vantarna var nog inte bara ett försök att göra flotta vantar, det var ett bra sätt att ta tillvara på restgarner, tänk på det när ni planerar era vantar. Jag har stickat de blågröna ur min resthög, därav kombinationen. Jag skulle inte ha valt den om jag köpt garnet för ändamålet. Det kommer även att bli en liten tävling, men det får bli en hemlighet än så länge!! Kom med lite förslag på vad ni skulle vilja ha för morot!?? Vi är nu om jag räknat rätt, 20 personer. Fast vi hopppas vi får många åskådare....

2 Comments:

Anonymous Barbro Wilhelmsson said...

Vi stickar förstås våra vantar i de färger vi själva väljer, men det finns ett intressant avsnitt i boken där man kan få veta vilka färger som har varit vanliga i olika delar av landet. Man skulle kunna likna det vid våra Lovikkavantar, de var traditionellt vita, men nu stickar vi dem i alla möjliga färger. Men det är intressant att veta hur en ursprunglig vante såg ut.

11:22 PM  
Blogger Stickbloggen said...

Blir ju inspirerad och har nu beställt boken via amazon.com så får vi se om det blir några vantar av. Ni är jätteduktiga!

1:26 PM  

Post a Comment

<< Home