Tuesday, December 20, 2005

Hej på er mitt i julstressen. Tänkte bara skriva in samma sak som jag skrev igår på min blogg. Någon undrade vad vi skulle sticka för något, så jag har funderat och här är min plan just nu...

Jag tänkte börja med en vante från Kurzeme för att öva på att göra spetskanten. Jag har nog kommit fram till att det blir övningsvanten 16a. Färgerna inte helt klara än,men den blir i HIFA2... Som "examensprov" kommer jag att göra vanten som är orsaken till min kärlek till dessa vantar Nr 13e/Graph53.Den gör jag i svart/vitt ev. med en klick färg i Jamiesons Ultra(från Janette Rare yarn)
Så skall jag göra ett par yllepylle-små att ha som pynt!!


Många hälsningar från Marianne Fröding

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Vi gillade din sida om stickning.
Kör hårt.

Henrik, Sven o Kerstin i kurssalen.

2:07 PM  
Blogger Froding said...

Tack ,det känns som jag fått en extra julklapp ! Hälsa gärna på igen och blir ni sugna på att göra egna lettiska vantar, så får ni vara med! ps/ Var i landet hör ni hemma??//Marianne

6:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

God fortsättning!

Jag gissade rätt! Jag fick boken i julklapp! Så nu är jag också med! Ska "bara" sätta mig och fundera vilken som blir bäst...

Cecilia

5:11 PM  
Blogger Maggan said...

Hejsan! Hämtade boken häromdagen på biblioteket och jösses så många underbart vackra mönster!! Det blir svårt att bestämma sej.... Vad har ni stickat i för garn? Är det någon som stickar i Bergås garn? Jag har över från Älvroströjan och tänkte använda det. Hälsningar
Maggan i Enköping

10:55 PM  

Post a Comment

<< Home