Tuesday, December 06, 2005

Ja, nog ger det mersmak att se vad ni andra gjort! Jag har kollat hos Barbro och nu sett Monicas!!
Kul att vi varit på samma blogg och fallit för samma vante. Nu kommer jag ihåg varför jag var så inne på att använda Satakieli. Det är hon på Purlwise som angett detta. Kul att hon nämner detta med tvåtrådsfattningen a lá Fair Isle.
Jag hade tänkt skippa det(har min egen hemknåpade variant med att byta tråd över fingret varje gång) Nu skall jag testa den jag med. Fast en sak förstår jag inte, och det är varför Lizbeth Upitis krånglar till det vid markeringarn av tummen.
Det är mycket enklare vid stickning med flera färger att helt enkelt sticka med en bomulls tråd över tum-maskorna-lyfta tillbaka den på vänster sticka igen-och fortsätta sticka mönster. Då missar man inget och det är bara att plocka upp maskorna och göra tummen. Är jag ute och cyklar??
Kanske vi skall ställa den frågan till Lizbeth??(Någon som kan engelska??)
Hälsar Marianne Fröding

1 Comments:

Anonymous heidi said...

Hej Marianne,

Jag vill bara kolla innan jag skriver på engelska - du skrev: "Det är mycket enklare vid stickning med flera färger att helt enkelt sticka med en bomulls tråd över tum-maskorna-lyfta tillbaka den på vänster sticka igen-och fortsätta sticka mönster".

Precis så står det i boken. Eller rättare sagt, hon ger två alternativ på tumöppningar i boken, och detta är den ena. Så nu undrar jag vad jag inte fattar:-)))

12:13 PM  

Post a Comment

<< Home