Saturday, December 03, 2005
















Så var första vanten klar!! Det bästa med att göra dessa vantar är att man kan välja PRECIS vilka färger som helst, man blir glad av alla kombinationer(för er som undrar över min kombination "a lá El-giganten").
Masktätheten med HIFA2/st2,0mm, blev 30m/38v på 10x010cm.
Det som var lite knepigt, var att gissa hur många varv tummen skulle vara.
Jag tycker den ser för liten ut, men jag har ingen att prova den på.
Så den vara så tills jag gör vante nr 2. Jag tittade på bilden i boken och räknade varv.
Här kommer ett av de problem jag varit rädd för, man vet inte vilket garn som är valt till vantarna på bilderna och det finns inga precisa beskrivningar för tummar, längd osv. Gör man vanten till sig själv är det inga problem, men som här, en barnvante, för det har jag tappat känslan för storlekarna!! Fast jag msåte erkänna att det var himla kul att göra denna vante, fransen är så imponerande och den där sneda bården strax efter är så tjusig tycker jag!!
Hur långt har ni andra kommit?? Svårt att välja modell?

4 Comments:

Anonymous Barbro Wilhelmsson said...

Hur många är vi som stickar?

1:24 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jättetuff giganten vante:)Jag har valt en vante i svart och rött och stickar den till mig själv. Garnet är Indiecitas alpaca och eftersom mönsterrapporten är 22 maskor lade jag upp 66m. Få se om vanten blir tillräckligt stor så här.Vanten är modell 4e. Kanske jag får en bild på den småningom:) Monica i Finland

6:03 PM  
Blogger Froding said...

Hej på er!
Det är Heidi som är organisatören så jag hoppas att hon svarar på det, men jag tror vi är bortåt 15-20 st!Kul att du valt modell Monica, måste kolla hur den ser ut!! Vilken gör du Barbro? (fast jag har kikat på din blogg men såg inte vem det var)

7:04 PM  
Anonymous Bim Bloggare said...

Ujujuj... dessa härliga vantar önskar jag mig, omgående, :) Skulle nästan matcha min jacka, hihihi... Var hittas sådant mönster o garn???
Måste bara ha, om man säger så...
Må så gott... en Sjöbackabo som förirrat sig ut på nätet... en julekläm från en dam som fortsätter med strumpor på stickor just nu istället... ... ...

10:22 AM  

Post a Comment

<< Home