Tuesday, December 06, 2005


Varma tunna vantar

Mina röd-svarta vantar är snart klara. Jag hade Indiecitas Alpaca hemma och tyckte att stickor 2,5 mm gav snyggt resultat. Mönsterrapporten i den här vanten är 22m så jag lade upp 66 m. Vanten är alldeles rak med instickad tumme och mycket enkel och avslappnande att sticka.

Det finns massor med inspiration i boken Larvian Mittens, men ganska få fullständiga beskrivningar. Följande för mig blir troligen de här: http://www.purlwise.com/latvian_mitten/

Monica i Finland

6 Comments:

Blogger Ulla said...

Så vackra vantar.Längtar.....

Hälsningar Ulla i norra Sverige som ännu inte har någon bok .

9:20 PM  
Anonymous Anonymous said...

Jag tror att många kommer i gång med vantarna efter jul. Jag köpte min bok från Tyskland, Martinas Bastel- und Hobbykiste och fick den på kortare tid än en vecka. www.bastelundhobbykiste.de

Monica

4:26 PM  
Anonymous Marianne K said...

Min bok har åkt iväg från Schoolhouse Press senaste måndag...hoppas den kommer fort!

11:43 PM  
Blogger Ulla said...

Tack Monika för hjälpen.I morgon går jag och betalar min bok.Så så glad.
Ulla i norra Sverige

8:05 PM  
Anonymous Linda said...

What a beautiful mitten. I've been reading this blog and the mittens are so lovely. I also am knitting latvian mittens, I'd love to join your group, but I only speak English.

3:53 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hi Linda,

I am sure you are very welcome to join our group:) Just mail our administrator Heidi Wollum heidi.wollum@spray.se and tell her. Most of us at least understands english, and many of us can write some english too. Welcome! Monica in Finland

4:59 PM  

Post a Comment

<< Home