Monday, February 27, 2006


Garn/yarn: Indiecita Alpaca
Stickor/needles: bamboo dpns 2,5mm
Pattern: Latvian Mittens, Lizbeth Upitis

Äntligen klara! Vantarna var så gott som klara redan före jul. Det fattades bara några varv på andra vantens tumme. Jag var inte riktigt nöjd med hur mönstret passade, speciellt på insidan av tummen. Nå nu har vantarna mognat och jag beslöt mig för att de är ok som de är. Jättevarma och sköna är de.

Finally the mittens are finished. They took their time as I had problems with the pattern on the thumb. They are warm and the pattern looks very much like me.

3 Comments:

Blogger Cecilia N said...

Jättefina!
Och mönstret ger hopp om våren, läste jag mig till.


"Någon dag" ska maken ta med mina till jobbet och scanna in dem.

Vår scanner har fått hjärnblödning och nån digitalkamera har vi ännu inte.

1:01 PM  
Blogger villaa ylle said...

Det blir skojigt att se bilder på dina vantar. Med scanner får man jättebra bilder av sockor och vantar. Monica

10:18 PM  
Anonymous Maria said...

Vad snygga de blev...nu riktigt ångrar jag att jag inte är med....kramar
/maria

7:58 PM  

Post a Comment

<< Home